Marienlyst skole, 25.mars

1

Nå vet vi at skolen ikke åpner igjen før tidligst etter påske 15.april. Vi jobber nå med å få til fortsatt gode oppgaver og læringsaktiviteter for elevene våre. Vi vet at det er ulke utfordringer og forutsetninger for å få til en god "skoledag". Derfor er vi avhengige av tilbakemeldinger fra dere foresatte om hvordan dette fungerer. Dere kan ta effektivt kontakt direkte med kontaktlærer, som da justerer hvilke tilpasninger som trengs for ditt barn, eller dere kan ta kontakt med oss i ledelsen for mer generelle spørsmål.  Ledelsen og lærerne sammen jobber kontinuerlig sammen for å forbedre og justere innholdet i opplæringen til elevene. Vi ønsker at undervisningen skal oppleves engasjerende og variert for elevene, derfor kan praktiske oppgaver som å lage mat, turbingo, hjelpe til hjemme og være kreativ også fylle planene til elevene.

I tillegg har vi påmint elevene våre om tilbudene vi har som Hjertetelefon og snap-konto i dag på mail til alle elever.

I dag har vi opprettet en YouTube-kanal som heter Marienlyst skole. Her legges det ut yoga-øvelser, dansesnutter og annet gøy som elevene kan gjøre hjemme. Kanskje er det noe for dere foresatte også!

Skolegården er nå stengt for alle som ikke har tilbud om skoleplass i disse ukene. Dette er i henhold til smittetiltakene regjeringen presenterte på pressekonferansen i går.