Måltider/Meny

Illustrasjon

Meny/ Måltider på Aks

Vi serverer mat hver dag! Tirsdag, onsdag og fredag i form av et mellommåltid med grovbrød, frukt eller smoothie. mandager og torsdager serverer vi brød/knekkebrød med pålegg. Vi har egen kjøkkenassistent som tar seg av matlaging.

Vi minner om at maten vi serverer på MAKS er ment som et lite mellommåltid, så opplever du at det blir lite mat kan det være lurt å ha en ekstra matpakke i sekken.
Vi prøver så langt det er mulig å lage enkel, sunn og god mat fra bunnen av med bruk av gode råvarer.

Vi legger ut en meny med oversikt over matserveringen for flere uker fremover, slik at de som kanskje ikke liker maten/ikke tåler maten kan ha med seg en ekstra matpakke. Menyen vil også bli hengt opp på oppslagtavlen ved krysselistene.

Når vi har heldagsåpent må elevene ha med seg en matpakke, i tillegg til måltidet vi serverer. Plan for feriene kommer fortløpende på skolemelding. Vi gir barna rikelig med kaldt springvann, og vi ønsker ikke at elevene drikker saft og brus.

Vi har alltid et alternativ til de elevene med allergier eller andre behov, og forsøker i størst mulig grad å lage mat som alle kan spise.