Oppdatering - alle foresatte på Marienlyst skole

Illustrasjon

Melding sendt alle foresatte tirsdag 10.11:

Til alle foresatte på Marienlyst skole.

I dag kunne vi med glede ønske 7. trinn og 8G velkommen tilbake på skolen etter karantene. Det er vi – og elevene – godt fornøyde med!

Ingen nye smittetilfeller for Marienlyst sin del er meldt inn i dag, hverken blant elever ansatte. Status i morgen er dermed:

1.trinn: hjemmeskole

2.trinn: hjemmeskole.

5B: hjemmeskole.

9 elever i spesialklassene: hjemmeskole.

Resten av elevene har vanlig skole.

Vi får noen spørsmål om karantenetid og regler. Reglene er slik at man settes i karantene i 10 døgn etter siste smitteeksponering. Dvs. siste nærkontakt med en eller flere personer som er bekreftet smittet. Dette innebærer at karantenetiden kan forskyves, om nye smittetilfeller avdekkes i løpet av perioden. Her: FHI - karantene finner dere flere opplysninger. Vi oppfordrer alle foresatte til å sette seg inn i disse!

Vi stoler på at den positive utviklingen fortsetter i morgen. I mellomtiden ønskes alle elever og foresatte en fortsatt god kveld!

Melding sendt alle foresatte fredag 6.11:

Til alle foresatte på Marienlyst skole.

Også i dag kan vi slå fast at vi har unngått uventede, nye smittetilfeller. Vi går dermed inn i helgen med en viss optimisme!

Byrådet hadde pressekonferanse i dag. Der ble det varslet kraftige tiltak og "sosial nedstenging". Det er viktig at alle setter seg inn i hva dette innebærer! Se for eksempel www.oslo.kommune.no

Med tanke på skole, ble det sagt at barnetrinnet skal fortsette som før, mens ungdomstrinnet skal planlegge for ytterligere tiltak. Vi vil i helgen gjøre enkelte justeringer for ungdomstrinnet, så dere må være forberedt på noen endringer der i nær fremtid. Mer informasjon om dette vil komme fra trinnets lærere tidlig i neste uke.

Mandagen ser slik ut, slik situasjonen er nå (selv om vi i disse dager må være forberedt på at endringer kan skje):

·         1.,2.,7. trinn og 8G i karantene.

·         Resten av elevene har vanlig skole.

·         MAKS er åpen for 3. og 4. trinn.

Det har vært en en annerledes, krevende og hektisk uke for alle, og både elever, ansatte og foresatte fortjener en stor honnør for den innsatsen som er nedlagt!

Vi ønsker alle en velfortjent og forhåpentligvis rolig helg!

Melding sendt alle foresatte torsdag 5.11

Ingen uventet økning i smittetilfeller i dag, og situasjonen torsdag kveld er nokså uendret siden i går. Det er oppløftende! Skoledagen i morgen er dermed:

- 1.,2. og 7.trinn samt 8G er i karantene fortsatt.

- 3. og 4.trinn holdes hjemme også i morgen, fredag 6.11.

- Resten av skolen følger opprinnelige planer.

Nedenfor ligger melding sendt alle foresatte i kveld:

Til alle foresatte på Marienlyst skole
Noen ganger er lite nytt synonymt med godt nytt. Som i dag, hvor ingen uventede, nye smittetilfeller har blitt meldt inn til skolen. Det gir grunn til optimisme!
I morgen blir dagen slik:
1.- 4. trinn + 7. og 8. trinn: hjemmeskole (1., 2., 7. trinn og 8G er i karantene).
MAKS er stengt.
5., 6., 9. og 10. trinn + S-klassene: ordinær dag.
Skolen har organisert for testing av alle ansatte, for å utelukke ukjente smittetilfeller. Testene gjennomføres på skolen i morgen. (Dette til informasjon.)
Vi har de siste dagene fått mange positive tilbakemeldinger fra elever, foresatte og ansatte. Det meldes om elever og lærere som i alle klasser jobber meget godt, både hjemme og på skolen. For oss som skole er det betryggende å se at denne omstillingen fungerer!
Minner om at dere må ha lav terskel for å kontakte oss også ved hjemmeskole! Hjemmeskole stiller andre krav til både elever, foresatte og ansatte, og det er fullt forståelig at dere har flere spørsmål i slike perioder.
God kveld til dere alle!