Nå lanseres meldings-app for Osloskolen

Gutt med mobil

Fra skolestart 2018 kan du som er elev motta meldinger fra skolen, og sende meldinger til lærererne dine via en app på telefonen.

Enkel pålogging og god oversikt

I appen kan du logge deg på med en firesifret kode, som du velger selv. Første gang du bruker appen må du logge deg inn via Feide (samme som på Skoleplattform Oslo), og lage en egen PIN-kode. De neste gangene du bruker appen, trenger du bare skrive inn PIN-koden din.

Appen gir mulighet for pushvarslinger, slik at du får varsel på telefonen/nettbrettet om at "Du har fått en ny melding" når skolen har sendt deg noe.

Slik laster du ned appen

Last ned Skolemelding til telefon eller nettbrett. I AppStore/Google Play søker du opp appen "Skolemelding".

Kan fortsatt motta meldingene på e-post

Vi oppfordrer alle til å laste ned appen, fordi det gir et godt overblikk over beskjedene fra skolen. Hvis du likevel ikke ønsker å laste den ned, kan du fortsatt motta meldingene fra skolen på e-post. Du kan også lese meldingene i portalen i Skoleplattform Oslo.

Hvis du ønsker å skru av den automatiske videresendingen av meldinger til e-post, kan du gjøre det i appen eller i Portalen under Min profil.

Ta kontakt med skolen hvis du har spørsmål.

App også for foresatte og ansatte

Meldings-appen Skolemelding er for elever, ansatte og foresatte. Les mer om hvordan foresatte og ansatte kan bruke appen.

Slik laster du ned appen

Last ned Skolemelding til telefon eller nettbrett. I AppStore/Google Play søker du som elev opp appen "Skolemelding".