17.mai 2018

17. mai tog Slottet flagg

17.mai 2018

Her kommer litt informasjon om 17.maifeiring på Marienlyst skole.

Et detaljert program for selve dagen får elevene også i ranselpost den 9.mai.                                        Korpset følger sine egne beskjeder.

8.mai: På FAU-møtet: Informasjon om 17.mai-arrangementet og følgeordning/beredskap

14.mai kl. 16.30 på formidlingsrommet: Møte for foresatte som skal ha følgeansvar i 17.mai-toget.

15.mai kl. 7.30, oppmøte resepsjonen: Møte for foresatte som skal ha følgeansvar i 17.mai-toget. (For de som ikke har anledning den 15.5).

15.mai: Frist for påmelding til 17.maitoget i sentrum for 2. – 10.klasse.

15.mai: Aulasamlinger for 1.-9.trinn med opptredener og allsang av 17.maisanger.

16.mai kl. 10.30: "17.maitog" for 1.klasse, S-og M-klassene og barnehager i området. Vi går fra Marienlyst grusbane til NRK, der det er underholdning. Hyggelig hvis foresatte som har mulighet står langs togruta i Suhmsgate. Alle skal ha med flagg merket med navn. Noen pynter seg litt, men barna skal ha vanlig skoledag også, så dette er ikke dag for bunaden.

17.mai kl. 07.45: Flaggborgen fra 7.klasse stiller opp i store skolegård

Kl. 08.00. Tradisjonell flaggheising og tale for dagen i store skolegård. Møt opp!

(Lett servering for de elever i flaggborgen frem til avreise)

Kl. 9.15: Avreise for korpset, fanebærere og flaggborg

Foresatte følger elevene til oppmøteplass i sentrum. (Obs.Trikkene går ikke dit)

Kl. 10.00: Oppmøte på Akershus festning (Michael von Sundts plass, kart kommer i programmet) for elever 2. – 10.trinn. Klassevis opprop og avmarsj til oppstillingsplass.

Kl. 10.15 (seinest): Klassevis oppstilling nederst i Kongens gate, oppstillingsplass f7d.

Ca. kl. 10.35: Avmarsj. Marienlyst skole er nr 35 i toget

Ca. kl. 11.40: ALLE foresatte må møte sitt barn ved Vestbanen.

Ingen må gå derfra før eleven er krysset ut av lærer/klassens ledsager.

Elever i korpset og flaggborgen tar buss tilbake til skolen.

Kl. 14.00 -16.30: Tradisjonelt 17.maiarrengement i store skolegård arrangert av

FAU v/ 2. og 5.trinns foreldre. Alle er hjertelig velkommen!